Dominicaanse Republiek Maart 2004 - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Jan en Finy Lekatompessy - WaarBenJij.nu Dominicaanse Republiek Maart 2004 - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Jan en Finy Lekatompessy - WaarBenJij.nu

Dominicaanse Republiek Maart 2004

Door: jan en finy lekatompessy

Blijf op de hoogte en volg Jan en Finy

29 Augustus 2011 | Nederland, Zwolle

Dominicaanse Republiek

Lekker op vakantie voor drie weken naar de Dominicaanse Republiek. Wij hadden geboekt voor Puerto Plata en verbleven in hotel “Occidental Jack Tar Villages”,het mooie van dit hotel is dat het alleen voor personen boven de 18 jaar is, niet dat wij een hekel hebben aan kinderen maar de rust tijdens de vakantie heeft ons besloten om voor dit hotel te gaan. In een woord “het was een geweldige vakantie”. Wij hadden al besloten om veel exursies te doen en op eigen houtje overal naar toe te gaan we waren er ten slotte drie weken, dus dan moet je toch iets te doen hebben. Op het strand hadden wij kennis gemaakt met Manuel die ons gelijk overal naar toe wilde sturen op excursie. Meteen dezelde week hadden wij geboekt voor excursie naar Santo Domingo, Jeep Safari en Cayo Leventado(Samana/Bacardi eiland).

Santo Domingo

Santo Domingo, de hoofdstad van de Dominicaanse Republiek. Voor Columbus de poort naar ‘Las Americas’. Om deze stad te mogen bewonderen, moet je wel vroeg uit de veren, wat het is vanaf Punta Cana 3,5 uur rijden naar Santo Domingo, maar zeker de moeite waard. Aangekomen in Santo Domingo brachten we eerst een bezoekje aan het nationaal Aquarium waar we alle vissen die in de Caraibische zee leven te mogen bewonderen. Een van meest uitzonderlijke onderwaterwezens zijn de zeeschildpadden, de manta’s en de haaien. Vervolgens brachten we een bezoekje aan het huis van Diego Columbus, waar we een rondleiding kregen. Ook hebben we Santa Maria de la Menor, een oude Spaanse kathedraal, bezocht, typisch is dat je naar de Caribean gaat , en bezoek je een gewone Europese kerk, die je hier op ieder hoek van de straat tegekomt. In 1500 is de stad opgericht en uitgebouwd spanjaarden. Na de lunch een bezoek gebracht aan ‘Tres Ojos’, een grot met daarin drie watertjes die zijn ontstaan door instorting. Wat was het daar heet. En na een lange rit, met tussenstop , kwamen we moe maar voldaan terug bij ons hotel.

Jeepsafari

We begonnen met het bezoek aan een supermarkt waar wij snoepjes e.d. kochten voor onderweg, later bleek dat er veel dominicaanse kinderen langs de weg stonden en de toeristen allemaal snoepjes naar toe gooiden. De eerste boerderij waar we koffie kregen en een demonstratie hoe deze koffie tot stand kwam. Na een vers kopje koffie gingen wij weer verder.Daarna kregen we uitleg en demonstratie over de hanengevechten op de Dominicaanse Republiek. Het is verafschuwends, maar wel een groot onderdeel van de Dominicaanse cultuur, en dat hoort er natuurlijk ook bij. Tijdens deze demonstraties krijgen de hanen beveiliging om hun poten en snavels zodat ze elkaar niet kunnen bezeren. Na het hanenspectakel kwam dan eigenlijk het deel van de safari waarvoor wij waren meegegaan: het beklimmen van de watervallen! Onderweg kregen we een uitleg over de risico’s, en werden mensen met lichamelijke beperkingen aangeraden om niet mee te gaan. Wij gingen mee tot aan de waterval want zoals gewoonlijk wij waren onze badspullen vergeten.Na dit watervallen avontuur gingen we nog een bezoekje nemen bij de slangen en spinnendierentuin, waar ik bij aankomst meteen een slang om mijn nek kreeg en een vogel op mijn hoofd! Daarna gingen wij naar een boerderij waar een grote stier stond en wij mochten ook erop zitten. Na een lange rit weer lekker terug in ons hotel.

Cayo Levantado

Op weg naar naar het beroemde Bacardi eiland, zoals Cayo Levantado door de Dominicanen genoemd wordt. Wij werden om 06.15 opgehaald, dus stonden we die ochtend in alle vroegte op, om naar dit eilandje vlak voor de kust van het schiereiland Samana te gaan.Onderweg werden wij geamuseerd door onze gidsen Naftali en Leo , na diverse hotels zijm langs geweest om andere mensen op te halen gingen wij op weg naar Samana . Eerst een tussenstop om te ontbijten. Na ca 3 uur rijden kwamen we aan bij de baai van Samana. We vetrokken in een motorbootje die met een noodgang naar het beroemde eilandje voer.Eenmaal aangekomen werden we verwelkomd met echte locale drankjes, de Cocoloco en de Pina Colada. Om 12.30 moesten wij ons melden om te genieten van lunch. De rest van de dag hadden we alle ruimte om van het parelwitte zand en de groene zee te genieten.Het was jammer dat wij weer terug moesten zoals gewoonlijk waren wij weer als een van de laatsten, wij mogen van onze gidsen nog een kwartier blijven . Het was een heerlijk dagje op een van mooiste plekjes van de Dominicaanse Republiek.